Pentru daune
Completează o cerere de despăgubire
Pentru detalii privind starea dosarelor de daună nu ezitați să ne contactați telefonic sau completând formularul de mai jos.
Ce faci în cazul producerii unui accident/avarii?
Ai fost implicat într-un accident? Iată ce trebuie să faci.
Chiar dacă, din fericire, nu există victime, autoturismul a suferit avarii. Primul pas este să te asiguri că te afli într-un loc sigur, evitând riscurile suplimentare și eventuale daune ulterioare.
Dacă vehiculul poate fi mișcat, mută-l cât mai repede în afara carosabilului pentru a elibera zona. În situația în care motorul nu pornește sau sunt probleme tehnice (precum scurgeri de lichide sau pericol de scurtcircuit), mașina trebuie împinsă sau tractată într-un loc sigur.
Ulterior, ai două opțiuni:
Dacă sunt îndeplinite condițiile legale, poți completa formularul de constatare amiabilă.
Dacă nu, este necesar să te prezinți la cea mai apropiată unitate de Poliție în maximum 24 de ore de la producerea accidentului.
Chiar dacă, din fericire, nu există victime, autoturismul a suferit avarii. Primul pas este să te asiguri că te afli într-un loc sigur, evitând riscurile suplimentare și eventuale daune ulterioare.
Dacă vehiculul poate fi mișcat, mută-l cât mai repede în afara carosabilului pentru a elibera zona. În situația în care motorul nu pornește sau sunt probleme tehnice (precum scurgeri de lichide sau pericol de scurtcircuit), mașina trebuie împinsă sau tractată într-un loc sigur.
Ulterior, ai două opțiuni:
Dacă sunt îndeplinite condițiile legale, poți completa formularul de constatare amiabilă.
Dacă nu, este necesar să te prezinți la cea mai apropiată unitate de Poliție în maximum 24 de ore de la producerea accidentului.
Accident cu victime? Iată ce trebuie să faci!
Dacă, din păcate, în urma accidentului există persoane rănite, păstrează-ți calmul și acționează cu responsabilitate.
Urmează acești pași esențiali:
Sună de urgență la 112 pentru a solicita intervenția Ambulanței și a Poliției. Dacă nu poți, roagă pe altcineva să anunțe accidentul.
Nu muta vehiculul și nu modifica locul faptei – urmele accidentului trebuie păstrate.
Acordă primul ajutor, dacă starea celor implicați o permite și dacă ai cunoștințele necesare.
Nu părăsi locul accidentului fără acordul Poliției! Acest lucru este sancționat sever prin lege.
Dacă, din păcate, în urma accidentului există persoane rănite, păstrează-ți calmul și acționează cu responsabilitate.
Urmează acești pași esențiali:
Sună de urgență la 112 pentru a solicita intervenția Ambulanței și a Poliției. Dacă nu poți, roagă pe altcineva să anunțe accidentul.
Nu muta vehiculul și nu modifica locul faptei – urmele accidentului trebuie păstrate.
Acordă primul ajutor, dacă starea celor implicați o permite și dacă ai cunoștințele necesare.
Nu părăsi locul accidentului fără acordul Poliției! Acest lucru este sancționat sever prin lege.
📄 Documente necesare pentru declararea accidentului la Poliție:
Dacă te prezinți la Poliție pentru a anunța producerea unui eveniment rutier, ai nevoie de următoarele acte:
Permisul de conducere
Certificatul de înmatriculare al vehiculului
Carte de identitate (sau buletin)
Documente de transport, dacă este cazul, conform legislației în vigoare
Polița de asigurare RCA valabilă și, dacă există, seria și numărul poliței Casco
🔧 După înregistrarea declarației, Poliția va întocmi un proces-verbal și îți va elibera autorizația de reparație.
🛠️ Documente necesare pentru avizarea daunei la Asigurator:
Pentru a deschide dosarul de daună și a obține autorizația de reparație de la asigurator, trebuie să prezinți:
Formularul de constatare amiabilă completat de ambii șoferi (dacă este cazul)
Permisul de conducere al conducătorului auto implicat
Certificatul de înmatriculare al autovehiculului
Carte de identitate a persoanei care notifică dauna
Polița RCA valabilă la data producerii accidentului
Dacă te prezinți la Poliție pentru a anunța producerea unui eveniment rutier, ai nevoie de următoarele acte:
Permisul de conducere
Certificatul de înmatriculare al vehiculului
Carte de identitate (sau buletin)
Documente de transport, dacă este cazul, conform legislației în vigoare
Polița de asigurare RCA valabilă și, dacă există, seria și numărul poliței Casco
🔧 După înregistrarea declarației, Poliția va întocmi un proces-verbal și îți va elibera autorizația de reparație.
🛠️ Documente necesare pentru avizarea daunei la Asigurator:
Pentru a deschide dosarul de daună și a obține autorizația de reparație de la asigurator, trebuie să prezinți:
Formularul de constatare amiabilă completat de ambii șoferi (dacă este cazul)
Permisul de conducere al conducătorului auto implicat
Certificatul de înmatriculare al autovehiculului
Carte de identitate a persoanei care notifică dauna
Polița RCA valabilă la data producerii accidentului
Ce faci în cazul unei daune de locuintă?
Ce trebuie să faci în caz de daună?
Dacă ai suferit o daună, urmează acești pași esențiali pentru a facilita procesul de constatare și despăgubire:
Ia măsuri pentru identificarea și eliminarea cauzelor care au provocat daunele.
Acționează imediat pentru protejarea bunurilor afectate și limitarea extinderii pagubelor.
Păstrează bunurile deteriorate în starea în care se află și pune-le la dispoziția reprezentanților asiguratorului sau autorităților, pentru desfășurarea constatărilor și investigațiilor necesare.
Dacă daunele implică clădiri sau bunuri asigurate, notifică de urgență, după caz, Poliția, Pompierii sau alte autorități locale, solicitând întocmirea unui proces-verbal care să documenteze cauzele și împrejurările producerii evenimentului.
Totodată, din partea ta (pe cheltuiala asigurătorului și în limita sumei asigurate), trebuie să fie luate măsuri de limitare a pagubelor, potrivit situației.
În maximum două zile lucrătoare de la momentul în care ai luat cunoștință de eveniment, trebuie să:
Te prezinți la orice punct de lucru al companiei de asigurări la care ai polița încheiată și să completezi formularul de avizare a daunei corespunzător tipului de asigurare;
Sau, dacă nu este posibil să te prezinți fizic, poți notifica în scris compania de asigurări, ori ne poți anunța pe noi, iar noi vom transmite în numele tău toate detaliile necesare.
Dacă ai suferit o daună, urmează acești pași esențiali pentru a facilita procesul de constatare și despăgubire:
Ia măsuri pentru identificarea și eliminarea cauzelor care au provocat daunele.
Acționează imediat pentru protejarea bunurilor afectate și limitarea extinderii pagubelor.
Păstrează bunurile deteriorate în starea în care se află și pune-le la dispoziția reprezentanților asiguratorului sau autorităților, pentru desfășurarea constatărilor și investigațiilor necesare.
Dacă daunele implică clădiri sau bunuri asigurate, notifică de urgență, după caz, Poliția, Pompierii sau alte autorități locale, solicitând întocmirea unui proces-verbal care să documenteze cauzele și împrejurările producerii evenimentului.
Totodată, din partea ta (pe cheltuiala asigurătorului și în limita sumei asigurate), trebuie să fie luate măsuri de limitare a pagubelor, potrivit situației.
În maximum două zile lucrătoare de la momentul în care ai luat cunoștință de eveniment, trebuie să:
Te prezinți la orice punct de lucru al companiei de asigurări la care ai polița încheiată și să completezi formularul de avizare a daunei corespunzător tipului de asigurare;
Sau, dacă nu este posibil să te prezinți fizic, poți notifica în scris compania de asigurări, ori ne poți anunța pe noi, iar noi vom transmite în numele tău toate detaliile necesare.
Documente necesare pentru finalizarea dosarului de daună
(în funcție de tipul pagubei raportate):
Copia actului de identitate
Copia poliței de asigurare (contractul de asigurare)
Dovada interesului asigurabil asupra bunurilor (ex: act de proprietate, contract de închiriere, facturi de achiziție etc.)
Schițe sau planuri ale locuinței avariate (dacă există)
Documente emise de autorități, adeverință de la Asociația de Proprietari sau declarații ale martorilor
Deviz de reparație, contract ori factură, în cazul în care reparațiile sunt efectuate de firme specializate
Note de constatare tehnică sau factură pentru remedierea daunelor produse bunurilor din locuință
(în funcție de tipul pagubei raportate):
Copia actului de identitate
Copia poliței de asigurare (contractul de asigurare)
Dovada interesului asigurabil asupra bunurilor (ex: act de proprietate, contract de închiriere, facturi de achiziție etc.)
Schițe sau planuri ale locuinței avariate (dacă există)
Documente emise de autorități, adeverință de la Asociația de Proprietari sau declarații ale martorilor
Deviz de reparație, contract ori factură, în cazul în care reparațiile sunt efectuate de firme specializate
Note de constatare tehnică sau factură pentru remedierea daunelor produse bunurilor din locuință
Ce faci în cazul producerii unui accident medical de călătorie?
Ce trebuie să faci în caz de daună?
În situația unui accident sau a unei îmbolnăviri neprevăzute, este important să contactezi de urgență centrul de asistență turistică menționat în polița ta de asigurare. Comunică operatorului toate informațiile din poliță pentru a primi sprijin rapid și eficient.
Dacă nu ai posibilitatea să iei legătura telefonic cu centrul de asistență înainte de a consulta un medic sau de a ajunge la spital, este esențial să faci acest lucru cât mai curând posibil după aceea. În orice caz, asigură-te că prezinți polița de asigurare personalului medical sau medicului.
Pentru a beneficia de despăgubire, solicitarea trebuie transmisă în scris către compania de asigurări în termen de maximum 15 zile de la finalizarea tratamentului, revenirea la domiciliu sau, în caz de deces, după transportul persoanei decedate și/sau înmormântare.
În situația unui accident sau a unei îmbolnăviri neprevăzute, este important să contactezi de urgență centrul de asistență turistică menționat în polița ta de asigurare. Comunică operatorului toate informațiile din poliță pentru a primi sprijin rapid și eficient.
Dacă nu ai posibilitatea să iei legătura telefonic cu centrul de asistență înainte de a consulta un medic sau de a ajunge la spital, este esențial să faci acest lucru cât mai curând posibil după aceea. În orice caz, asigură-te că prezinți polița de asigurare personalului medical sau medicului.
Pentru a beneficia de despăgubire, solicitarea trebuie transmisă în scris către compania de asigurări în termen de maximum 15 zile de la finalizarea tratamentului, revenirea la domiciliu sau, în caz de deces, după transportul persoanei decedate și/sau înmormântare.
Documente necesare pentru încasarea indemnizației de asigurare
Pentru soluționarea cererii de despăgubire, este necesar să furnizezi următoarele documente:
Declarația persoanei asigurate, în care se descrie evenimentul și se menționează valoarea cheltuielilor suportate
Numărul poliței de asigurare
Copia actului de identitate al persoanei asigurate
Documente medicale care confirmă diagnosticul și tratamentul urmat
Facturi și chitanțe pe numele persoanei asigurate, aferente cheltuielilor medicale sau de repatriere (inclusiv pentru medicamente – este necesară copia rețetei și bonul fiscal de la farmacie)
În cazul tratamentelor dentare: documente care să includă dinții tratați și procedurile efectuate
Orice alte documente relevante pentru analizarea cererii
Pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere în caz de deces, trebuie prezentate:
Certificatul de deces
Documente care atestă cauza și locul decesului
Facturi și chitanțe care dovedesc efectuarea plăților, emise pe numele persoanei care solicită rambursarea
Pentru soluționarea cererii de despăgubire, este necesar să furnizezi următoarele documente:
Declarația persoanei asigurate, în care se descrie evenimentul și se menționează valoarea cheltuielilor suportate
Numărul poliței de asigurare
Copia actului de identitate al persoanei asigurate
Documente medicale care confirmă diagnosticul și tratamentul urmat
Facturi și chitanțe pe numele persoanei asigurate, aferente cheltuielilor medicale sau de repatriere (inclusiv pentru medicamente – este necesară copia rețetei și bonul fiscal de la farmacie)
În cazul tratamentelor dentare: documente care să includă dinții tratați și procedurile efectuate
Orice alte documente relevante pentru analizarea cererii
Pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere în caz de deces, trebuie prezentate:
Certificatul de deces
Documente care atestă cauza și locul decesului
Facturi și chitanțe care dovedesc efectuarea plăților, emise pe numele persoanei care solicită rambursarea